انتخاب مواد اولیه

 

مواد اوليه :

در توليد ظروف چينی از چندين نوع مواد اوليه استفاده می شود :

الف)خاک چينی و لعاب : مخلوط تنظيم شده و طبق يک فرمول خاص چندين مواد اوليه وجود دارد که 40درصد مواد از خارج و بقيه توليدات داخل می باشد .

ب)گل و آب )برای دکور کردن چينی که قبلا مواد از خارج تهيه می شد ليکن در سالهای اخير چند توليد کننده قابل قبول توليد و عرضه می کند .

ج)مواد بسته بندی :کارتن – پلاستوفوم و چسب همه از منابع داخلی تامين می شوند .

د) ديگر مواد کمکی که در توليد نقش دارند گچ قالبسازی – رزين قالبهای ايزو استاتيک و ريخته گری تحت فشار 

آماده سازی  و آزمايشگاه

منظور از آماده سازی مواد اوليه اعمالی است که بعد از ورود مواد اوليه به کارخانه و قبل از مرحله توزين و اختلاط آنها انجام می پذيرد .

اين مرحله در خط توليد کارخانه قرار گرفته و به طور عمده شامل اعمال خرد کردن و آسياب نمودن است . در بخش آماده سازی به منظور کاهش بيشتر ابعاد مواد اوليه از آسيابهايی به نام آسياب گلوله ای (ball mills) استفاده می شود .

در زمان گردش آسياب نبايد سرعت آسياب نه آنچنان کم باشد که گلوله هاو مواد، برخور کمی داشته باشند .

بعد از چرخش آسيابها و و آسيا ب شدن مواد ، دوغاب تهيه شده مواد از بالميلها به  بلانجر ها فرستاده شده وبلانجر ها عمل اختلاط بيشتر و ريزدانه تر کردن و همگن                                                                                             

نمودن دوغاب را به عهده دارد . و به بلانجر ها دستگاهی به نام مگنت متصل است که جهت آهن زدايی به کار می رود . دوغاب تهيه شده در بلانجر ها به داخل سه مخزن ديگر می رود يکی برای تهيه کالباس مورد استفاده در فرمينگ و ديگری برای دوغاب  ريخته گری و قسمتی از آن برای تهيه گرانول د راسپری دراير

 

آدرس شرکت

دفتر مرکزی : تهران - خیابان صابونیان - پاساژ میلاد 
کارخانه : اراک - شهرک صنعتی 

تلفن های تماس

09120142623

پست الکترونیک

info [at] ceramtechnic.ir